piątek, 17 października 2014

Raz, dwa, trzy, cztery.. Maszerują oficerzy..

"Bóg, Honor, Ojczyzna"

WP to coś pięknego. Naprawdę. Chciałabym spróbować swoich sił w naszej armii. Jestem wychowana w patriotycznej rodzinie i moralnie odpowiedzialna za bezpieczeństwo naszego kraju. Ludzie z mojego otoczenia wiedzą, że rocznica Powstania Warszawskiego jest dla mnie ważniejsza niż moje urodziny. A wypada kilka dni wcześniej. Zawsze podziwiałam ludzi gotowych bronić kraju własną krwią. Nikt nie odbierze mi dumy z bycia Polakiem i Warszawianką. Nasza historia jest krwawa, ale piękna. Nie ma innego narodu, który przeszedł tyle co my i za każdym razem się bronił. Nadi żołnierze są przykładem dla innych krajów. I niech tak zostanie.



Ja, żołnierz Wojska Polskiego
przysięgam
służyć wiernie Rzeczypospolitej Polskiej,
bronić jej niepodległości i granic.
Stać na straży Konstytucji,
strzec honoru żołnierza polskiego,
sztandaru wojskowego bronić.
Za sprawę mojej Ojczyzny w potrzebie,
krwi własnej ani życia nie szczędzić.
Tak mi dopomóż Bóg.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz